Ministrul Transporturilor consideră intolerabile practicile companiei Vegyepszer. Sursa: AGERPRES
1 /.
"Ţeapa maghiară", dezvăluită de "Evenimentul zilei" în urmă cu două zile, face valuri. Ministrul Transporturilor, Alexandru Nazare, a declarat aseară că statul român va face demersurile legale pentru ca firmele româneşti să obţină despăgubirile cuvenite după falimentul companiei maghiare Vegyepszer.
Aceasta a câştigat în ultimii şase ani lucrări de zeci de milioane de euro în România, dar nu a plătit decât într-o măsură infimă (10-20%) subcontractorii români şi a lăsat de izbelişte investiţii de anvergură, deşi primise avansuri consistente.
Omul de legătură - reprezentantul UDMR în CNADNR
Cea mai gravă situaţie este la Centura Clujului, unde s-au înregistrat alunecări de teren. Acum, nu mai are cine remedia lucrarea, iar statul român nici nu mai are de la cine să execute garanţia. Totul e în ceaţă, directorul regional de la Drumurile Naţionale, Ion Pantelimon, menţionând că se caută soluţia ca o firmă din Austria, care ar fi garantat pentru Vegyepszer Hungaria, să vină şi să repare zidul de protecţie. Dar nimic concret.
Vegyepszer s-a dezvoltat fulminant în special în nord-vestul României, informaţii neconfirmate oficial spunând că legăturile s-au creat în timpul mandatului lui Ioan Hankel, membru de vază al UDMR, la CNADNR, unde a fost director adjunct.
Anterior, Hankel a fost şeful Regiei de Drumuri Judeţene Satu Mare. În ultimii ani, a încasat de la CNADNR 35 milioane de lei, de la Primăria Satu Mare - 3,2 milioane, din Baia Mare - 5,9 milioane lei, iar de la Primăria Valea lui Mihai - 3,6 milioane lei, şi acestea sunt doar câteva exemple aleatorii. Peste tot, ungurii au lăsat în urmă datorii uriaşe la subcontractori. "Au lucrat aici, la noi, şi am auzit că au avut probleme cu subcontract