În învăţământul preuniversitar, numărul femeilor este mai mare decât cel al bărbaţilor. Motivele sunt destul de uşor de intuit, femeile având o mai mare înclinaţie către actul pedagogic. Bărbaţii, în schimb, preferă alte domenii, de obicei tehnice. Potrivit statisticilor realizate de Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Inovării (MECI), 98 % dintre dăscăli, atât din mediul urban, cât şi din mediul rural, din domeniul preşcolar sunt persoane de sex feminin. Procentele scad la nivelul primar şi gimnazial, dar nu foarte mult. Astfel, la oraş, 80% dintre învăţători şi profesori sunt femei, iar la sat, procentul este de 71%. La liceu cei care predau sunt 67% femei în mediul urban şi 58% în mediul rural. În şcolile profesionale însă numărul dascălilor de ambele genuri tinde să se egalizeze. Dacă în mediul urban ponderea este de 55%, în mediul rural scade până la 49%. În ceea ce priveşte funcţiile de conducere, acestea sunt deţinute tot de un procent mai mare de femei decât de bărbaţi la nivelul învăţământului preşcolar, primar şi gimnazial. În învăţământul preuniversitar, numărul femeilor este mai mare decât cel al bărbaţilor. Motivele sunt destul de uşor de intuit, femeile având o mai mare înclinaţie către actul pedagogic. Bărbaţii, în schimb, preferă alte domenii, de obicei tehnice. Potrivit statisticilor realizate de Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Inovării (MECI), 98 % dintre dăscăli, atât din mediul urban, cât şi din mediul rural, din domeniul preşcolar sunt persoane de sex feminin. Procentele scad la nivelul primar şi gimnazial, dar nu foarte mult. Astfel, la oraş, 80% dintre învăţători şi profesori sunt femei, iar la sat, procentul este de 71%. La liceu cei care predau sunt 67% femei în mediul urban şi 58% în mediul rural. În şcolile profesionale însă numărul dascălilor de ambele genuri tinde să se egalizeze. Dacă în mediul urban ponderea este de 55%, în mediul r