Pe 19 aprilie 2004 compania PRO TV lansa pe piata autohtona primul post 100% romanesc dedicat in exclusivitate cinefililor. Cum a reusit Pro Cinema sa devina lider de audienta pe o nisa cu o concurenta acerba, dar si un canal profitabil?
Pentru Pro Cinema, primul post de televiziune lansat in urma cu cinci ani cu un format romanesc dedicat filmelor, serialelor, dar si documentarelor, adecvarea continutului la publicul tinta a dus la atragerea unor audiente din ce in ce mai mari, postul reusind sa ajunga la aproape jumatate din cota de piata pe nisa sa. Astfel, conform datelor furnizate de GFK Romania si TNS AGB International, din perioada aprilie 2004-martie 2009, Pro Cinema a inregistrat o cota de piata de 53% din nisa canalelor de film. „Este un procent foarte bun, mai ales pe o piata aglomerata precum cea din Romania unde avem foarte multe canale generaliste si de nisa", explica Lucia Romaniuc (35 de ani), care este directorul executiv al Pro Cinema inca de la inceput.
Ea spune ca postul si-a format inca de la lansare un public stabil pe care l-a atras prin pachete variate de filme si documentare. „Avem un public destul de «prins» de acest canal, nu degeaba sloganul este „Pro Cinema te prinde!". A contat foarte mult marketingul, faptul ca am stiut cum sa atragem publicul. Dupa un an de la lansare aveam deja locul nostru bine consolidat pe piata si stiam cum trebuie sa ne pozitionam", explica ea.
Anul trecut, Pro Cinema a avut o cota de piata dubla fata de Hallmark si AXN, principalii sai competitori, conform datelor furnizate de GFK.
Ideea unui post dedicat cinefililor a aparut in primavara lui 2003 si a fost concretizata un an mai tarziu. La scurt timp de la aparitie, Pro Cinema a devenit lider pe piata canalelor de film din Romania, dar si un post profitabil.
„Este greu sa devii un post de televiziune profitabil din primul an, dar n