Garnisita cu standuri de informatii, panouri-suport pentru expozitii de fotografie si graffiti, o imensa scena modulara, mese si scaune de plastic desprinse cromatic din sigla sponsorului principal, cu Internet-wireless si bar de calitate, curtea Muzeului de Arta din Cluj-Napoca a devenit punctul de intalnire al Festivalului International de Film Transilvania, aici putand fi vazuti, fara glamour-ul copertilor lucioase, Franco Nero, Irina Petrescu sau Cristian Mungiu.
Gandita special pentru evenimentul care face din Cluj-Napoca una dintre cele mai hot locatii ale filmului mondial, o semnificativa expozitie colectiva organizata de tanara artista fotograf Irina Dora Dumitrascu aduce in prim-plan o tema insolita - punte intre fotografie si cinema: fotografia regizata. Aflam din catalogul manifestarii ca acest gen de subiect este prezentat pentru prima data la Cluj, fiind rezultatul selectiei din opera unor artisti din Austria, Franta, Germania, Lituania, Ungaria, SUA si Romania.
Daca fotografierea este accesibila oricui dupa aparitia camerei digitale, dotata cu programe ce reclama doar degetul declansator, fotografia artistica presupune suma de disponibilitati denumita in toate dictionarele talent. Gradatiile acestui talent fac diferenta intre fotografiile expozitiei Movie in photography, gazduita de Galeria de arta universala a muzeului clujean.
Diferentele vizibile sunt, in primul rand, unele de ordin tehnic: daca aparatul digital fara pretentii a devenit accesibil practic oricui sub aspectul pretului, o imagine in care recunosti inainte de orice calitatea obiectivului se impune in context la fel ca si in cazul printurilor care palesc alaturate imaginilor realizate pe gelatina. Alte diferente, pe care am deprins sa le citesc mai de curand, sunt cele culturale si care se tradeaza la nivelul subiectului. Mai anecdotice, mai putin personale, evita