Tot mai multe firme de training şi consultanţă în resurse umane au început să folosească diverse instrumente prin care angajatorii locali să-şi poată forma echipele de angajaţi în funcţie de particularităţile de comportament ale fiecărui angajat, pentru a aduce rezultate mai bune.
"Dacă ştii motivaţiile angajaţilor, îţi poţi adapta comportamentul. Ca manager, trebuie să înţelegi ceea ce-i place echipei, dar şi ceea ce nu-i place. Poţi coopera mai bine atunci când cunoşti profilurile angajaţilor şi modul în care trebuie să interacţionezi cu ei", a spus Mona Zondervan, 43 de ani, fondatoarea companiei de coaching, training şi consultanţă în domeniul coaching Extensa Coaching&Training din Olanda, în cadrul clubului de resurse umane organizat de firma de training Exec-Edu.
Zondervan este partenerul pe piaţa locală al firmei Management Drives, care oferă un instrument care stabileşte profilurile angajaţilor pe culori, în funcţie de caracteristicile individuale. Născută în Lugoj, Mona Zondervan a lucrat timp de 11 ani în cadrul băncii ING din Olanda, unde a avut diferite funcţii de management, iar în ultimii 3 ani a fost coach organizaţional intern în cadrul unui program de teamcoaching la care au participat aproximativ 5.000 de angajaţi şi peste 500 de echipe ai ING Olanda. De regulă, companiile care folosesc acest tip de instrumente de HR vor să dezvolte performanţa angajaţilor din domeniul financiar- bancar, asigurări, energie sau retail, dar şi pentru angajatorii din departamentele de vânzări, project management sau procurement.
Ce culori au angajaţii din bănci
Fiecare angajat are propriile lui înclinaţii, care îi determină comportamentul, sentimentele şi reacţiile şi care pot fi transpuse într-un set de şase culori dominante: verde, roşu, albastru, galben, violet şi portocaliu.
Spre exemplu, dacă un angajat are o trăsătură dominant