Pentru ca vara nu se fac foarte mari investitii in programe, am vrut sa vedem cati bani cheltuiesc posturile tv pentru aceste filme romanesti pe care le-au tot difuzat.Concluzia: televiziunile isi scot investitia in doar cateva secunde de publicitate.
Conform noii ordonante privind Legea Cinematografiei, televiziunile din Romania sunt obligate sa aloce un spatiu de 5% din programul lor difuzarii de filme romanesti. Aceasta prevedere aduce bani atat televiziunilor, cat si distribuitorilor de filme. Televiziunile isi scot investitia prin publicitate. In medie, in prime time, televiziunile percep de la 3.000 de euro pana la 5.
000 de euro pe un spot publicitar de 30 de secunde. Si cum prime time-ul inseamna si audienta, este lesne de inteles ca televiziunile care programeaza filme autohtone pe acest tronson orar nu vor duce lipsa de reclame care le aduc bani frumosi.
PRETURI. Filme autohtone, televiziunile isi pot achizitiona fie de la Centrul National al Cinematografiei (CNC), fie de la producatorii autorizati sa isi distribuie filmele, cum este cazul lui Sergiu Nicolaescu.
In cazul in care producatorul nu a solicitat autorizatie de distribuire exclusiva a filmelor sale, televiziunile gasesc in ograda CNC orice film romanesc, indiferent de anul in care el a fost lansat. "Noi incheiem contracte pe un an cu televiziunile. Pretul mediu de achizitie este de circa 1.000 de euro licenta", ne-a declarat Decebal Mitulescu, presedintele CNC.
Conform celor spuse de domnia-sa, CNC nu incheie contracte de exclusivitate. Asa se explica faptul ca, in decursul unui an, vedem acelasi film la doua-trei posturi diferite. "In contracte se specifica faptul ca televiziunile au voie sa difuzeze filmele achizitionate de maximum doua ori pe an. Daca un film anume este cerut de doua televiziuni, noi il dam amandurora.
Este