Sa traversezi Bucurestiul intr-o sambata dupa-amiaza e o aventura. Sa traversezi un Bucuresti parca pregatit de un asediu si apoi sa incerci sa atingi o tinta din afara lui intr-o sambata care este sambata de dinaintea summitului NATO reprezinta mai mult decat o aventura, este nebunie curata. Un drum, ce altfel e acoperit in mai putin de-o jumatate de ceas, a durat mai bine de o ora si jumatate. Si toate astea intr-un autocar cam pestrit, plin ochi, si care nu pleca la o nunta, ci la vernisajul unei expozitii nu chiar la indemana oricarui privitor: Bienala Internationala de Gravura Experimentala, de la Centrul Cultural "Palatele Brancovenesti Mogosoaia".
Sigur ca, dupa ce ai fiert bine in autocar, dupa ce nervii ti-au fost tocati marunt in ambuteiaje si rabdarea ti-a fost pusa la grea incercare de viteza melcului cu care te-ai tarat, iti pui problema daca tot efortul va fi rasplatit de ceea ce vei vedea. Bienala se afla la cea de-a treia editie. Iar organizarea ei nu a fost deloc simpla.
Ceea ce s-a cristalizat si este in acest moment expus la Mogosoaia reprezinta rezultatul unei trude intinse pe multe luni in care numai contactele, invitatiile de participare, primirea lucrarilor, jurizarea lor inseamna eforturi, stapanire de sine si mult altruism. Spre a realiza dimensiunea proiectului trebuie sa ma folosesc de cifre: juriul (intrunit in perioada 19-20 ianuarie 2008) a selectat 72 de artisti din 28 de tari dintr-un total de 173 de artisti din 40 de tari! Micile sicane ale drumului catre Mogosoaia palesc in comparatie cu munca la care s-au inhamat organizatorii pentru realizarea Bienalei.
Prima impresie, dupa ce ai parcurs salile expozitiei, este de prospetime si relaxare, chiar amuzament. Multe lucrari au aerul jucaus al unor trasnai. Libertatea in arta - sub chipul experimentului - are deseori tangente cu ludicul copilariei. Inventivitat