Pe traseele din municipiu nu vor circula autobuze şi tramvaie noi, ci rebuturile din marile oraşe ale Europei
Citeşte şi:
Tramvaie second cu 15.000 de euro fiecare
Autobuzele închiriate din Olanda au ajuns în oraş
Sufocaţi în autobuze
Plătim pentru „odihna” autobuzelor
Edilii au anunţat că nu au bani să demareze licitaţia pentru 50 de autobuze noi care trebuiau cumpărate anul acesta, în schimb vor aduce tramvaie second- hand.
Ieşenii care merg zilnic cu mijloacele de transport în comun sunt nevoiţi să suporte aglomeraţia, praful şi stresul că ar putea să piardă microbuzul dacă scaunele sunt ocupate. „Zilnic, pierd două ore din viaţă pentru transport. Aştept în Mircea cel Bătrân şi câte 30 de minute ca să vină un microbuz galben gol. De luni, cred că va trebui să mă trezesc cu o oră mai devreme ca să ajung la timp la serviciu“, a spus ieşeanul Andrei I.
Deşi autorităţile locale au anunţat că în acest an vor îmbunătăţi transportul în comun cumpărând 50 de autobuze noi, la Iaşi nu au ajuns decât 20 de maşini vechi, închiriate pentru jumătate de an, din Olanda, cu 90.000 de euro. Pentru că nu există bani de autobuze noi, şefii RATP intenţionează să le păstreze pe cele închiriate, iar pentru acestea trebuie să achite taxe de aproape 140.000 de euro.
„Ca intenţie noi vrem să le păstrăm“, a afirmat Maricel Ghercă, şeful RATP Iaşi. Mai mult, şefii regiei vor să aducă din Germania 14 tramvaie luate la mâna a doua cu 3.500 de euro, iar pentru transport s-au alocat în jur 200.000 de euro. Şefii Primăriei au promis că de pe 15 septembrie se va relua circulaţia pe şinele modernizate din Canta, Cuza Vodă şi Tătăraşi. Din cauza ritmului de lucru de pe şantiere, primarul Gheorghe Nichita a precizat că de luni se vor deschide doar traseele care vizează zonele Gară, Cuza Vodă şi Tătăraşi Nord. „Pe Canta vom mai întârzia un