Autorităţile vor să introducă în intravilan peste 300 de hectare şi să dea liber la construcţii în zona centurii ocolitoare de nord a oraşului. Apariţia unui cartier în zonă ar schimba însă statutul drumului, care ar deveni stradă a municipiului.
Încercarea autorităţilor craiovene de a extinde intravilanul municipiului cu circa 300 de hectare ar putea eşua din cauza centurii ocolitoare a oraşului, au avertizat arhitecţii implicaţi în proiectul primăriei. Pentru teritoriul ce se întinde de-a lungul centurii, din zona Aeroportului Internaţional Craiova până la Işalniţa, municipalitatea a comandat recent un Plan Urbanistic Zonal (PUZ), după care urma introducerea lui în intravilan, fapt care permite ridicarea de locuinţe în zonă.
Centura ocolitoare - stradă în oraş
Arhitectul care a întocmit PUZ, Radu Ionescu, spune însă că intenţia municipalităţii ridică serioase probleme de ordin tehnic şi legal. Construirea aici a unui cartier de locuinţe ar anula statutul de drum expres al centurii ocolitoare, care ar deveni stradă interioară a oraşului. Regimul de viteză pentru circulaţia rutieră ar trebui scăzut de la 70 km/h la 50 km/h, iar artera ar avea numeroase intersecţii. În plus, centura ocolitoare ar trebui preluată de Primăria Craiova, care va fi nevoită să aloce bani de la bugetul local pentru întreţinerea şi repararea ei. În plus, noul cartier ar avea nevoie de reţele de utilităţi, fapt care ar putea pune bugetul la cheltuieli uriaşe. „Legea prevede că, dacă un drum naţional este inclus în intravilanul unui municipiu capitală de judeţ, el trebuie să fie preluat în administrare de consiliul local respectiv. Va primi un nume şi va deveni stradă interioară a municipiului. Centura blochează dezvoltarea oraşului. Acest PUZ propune ca actuala centură ocolitoare să fie completată de încă două benzi de circulaţie, pentru a deveni inel ocolitor