La sfarsitul lunii martie,in rada exterioara a Portului Constanta a ajuns port-containerul MSC Flaminia, care fusese anterior refuzat de mai mult tari europene, din cauza deseurilor periculoase cu care este incarcat. Sursa imagine: replicaonline.ro
Este nava, sub pavilion german, la bordul careia, vara trecuta, au avut loc doua explozii majorein urma carora trei marinari au decedat si restul echipajului a fost preluat de nave salvatoare. Numita „bomba toxica plutitoare”, Flaminia a fost vizitata, imediat dupa ce a ajunsin rada exterioara a Portului Constanta, de o echipa formata din specialisti de la Directia de Sanatate Publica Constanta, Garda de Coasta si de la Garda de Mediu, care au prelevat probe. „Rezultatele analizelorinca nu au venit, prin urmare Flaminia estein continuarein rada exterioara a Portului Constanta. Daca analizele vor arata ca vaporul nu punein pericol siguranta oamenilor si a mediului, echipajul va primi permisiunea sail duca la Santierul Naval Mangalia pentru reparatii”, a declarat, ieri, prefectul Eugen Bola.
Ce spun reprezentantii societatii UNI-RECYCLING
Din echipa autoritatilor locale, care au inspectat Flamina, au facut parte si reprezentantii societatii Uni-Recycling SRL. „În calitate de prestatori, am vizitat si noi nava Flaminia, am preluat probe pe care le-a trimis la trei laboratoare?in Germania, Ungaria si Romania.in cazulin care totul va fi bine, vom putea demara actiunea de decontaminare a navei. Noi avem un contact de prestari-servicii cu beneficiarul, adica cu Santierul Naval Mangalia”, ne-a spus Cornel Varvara, directorul general al societatii Uni-Recycling SRL. Societatea s-a asociat cu alte trei firme pentru a se ocupa deincarcatura periculoasa de pe Flaminia.
Adrian Mihalcioiu despre starea echipajului
Liderul Sindicatului Liber al Navigatorilor, Adrian Mihalcioiu, a precizat ca pe nava se