Companiile germane din industria construcţiilor au intrat pe piaţa locală încă din anii '90, numărându-se în prezent printre cei mai mari jucători din sectorul de profil. Cel mai mare constructor german prezent în România este Max Boegl, cu afaceri consolidate de circa 95 mil. euro anul trecut. Printre cele mai importante proiecte în derulare ale companiei se numără tronsoanele de autostradă Cernavodă-Medgidia şi Medgidia-Constanţa, dar şi construirea staţiei şi a depoului Valea Ialomiţei, care face parte din magistrala 5 de metrou Drumul Taberei-Pantelimon.
Max Boegl, cu afaceri la nivel de grup de peste 1,4 mld. euro, a mai fost implicat de la intrarea pe piaţa locală în proiectul de modernizare a aeroportului din Sibiu, modernizarea şoselelor Colentina şi Ştefan cel Mare din Capitală şi tronsoanele de autostradă Drajna-Feteşti şi Feteşti-Cernavodă, precum şi în construirea stadionului Naţional Arena din Capitală.
Germanii sunt activi şi pe segmentul producţiei de materiale de construcţii, precum ciment, betoane, tâmplărie din PVC sau adezivi. Cel mai puternic grup german pe piaţa locală de materiale de construcţii este HeidelbergCement. Carpatcement Holding, principala companie controlată de germanii de la HeidelbergCement, a înregistrat anul trecut o marjă de profit de 30%, în contextul în care rulajul s-a ridicat la aproape 189 mil. euro, adică doar 1,6% din afacerile totale la nivel mondial ale grupului. Cu toate acestea, subsidiara de pe piaţa locală a generat 11% din profitul net al HeidelbergCement, potrivit calculelor ZF pe baza rapoartelor financiare pe 2010.
Un jucător important pe piaţa materialelor de construcţii este şi grupul german Henkel. Acesta a anunţat pentru anul acesta demararea lucrărilor pentru o fabrică de materiale de construcţii în judeţul Neamţ.
Pe piaţa de tâmplărie din PVC, germanii sunt printre cei mai impo