Creșterea numărului de cititori ai cotidianului Evenimentul zilei este un semnal pozitiv pentru presa scrisă din România, arătând că se poate și urca pe o piață dominată, în ultimii ani, de scădere.
Cititorii de presă scrisă continuă să se împuțineze, însă speranțe există atunci când în masa de scăderi apar și creșteri. Conform celui mai recent Studiu Național de Audiență, din perioada septembrie 2011 - iunie 2013, tabloidele rămân cele mai citite ziare, alături de cotidienele de sport, la rând fiind publicațiile generaliste. Vestea bună este că Evenimentul zilei a reușit să își majoreze numărul de cititori cu 2.000 față de perioada anterioară, fiind singurul cotidian cu o evoluție pozitivă.
În segmentul cotidienelor generaliste, Evenimentul zilei a ajuns la 164.000 de cititori pe ediție, în urcare de la 162.000 de cititori în perioada iulie 2011 - februarie 2013. Ziarul rămâne cu o ușoară scădere față de octombrie 2011 - noiembrie 2012, când număra 168.000 de cititori, însă trendul este de recuperare a audienței, contrar evoluției pieței.
Jurnalul Național a coborât până la 191.000 de cititori pe ediție în ultima perioadă analizată, în scădere de la 196.000 în perioada anterioară și de la 207.000 în octombrie 2011 - noiembrie 2012. Cotidianul Adevărul a pierdut cel mai mult, nu mai puțin de 10.000 la ultimul val de audiență, ajungând până la 169.000 de cititori de la 179.000 în perioada anterioară. România liberă completează clasamentul cu 63.000 de cititori în perioada iulie 2011 - februarie 2013 (în coborâre de la 70.000 în cea dinainte), iar datele pentru ultimul val de audiență nu sunt disponibile.
Capital rămâne lider pe segmentul său
Săptămânalul economic Capital a rămas lider de audiență pe segmentul publicaţiilor economice și după ultimul val, cu un total de 95.000 de cititori. Este urmat de cotidianul Ziarul Financiar, care