În anul 2007, când magnatul australian Rupert Murdoch a cumpărat cotidianul The Wall Street Journal, s-a spus că a declarat război ziarului numărul 1 al Americii, The New York Times. Acum, se pare că Murdoch câştigă.
„Mogulul'' de presă prin excelenţă, Murdoch a cumpărat Wall Street Journal la sfârşitul anului 2007 pentru 5 miliarde de dolari plătind aproape dublu, faţă de cotaţia bursieră, pentru o acţiune a companiei-mamă, Dow Jones. În 2008, când criza economică a lovit presa din plin, ziarele au început să piardă masiv veniturile din publicitate. New York Times, companie deţinută de familia Sulzberger, a pierdut 11% din veniturile din publicitate şi a raportat o pierdere de 335.000 dolari în primul trimestru. 100 de oameni au fost concediaţi.
Între timp, Murdoch a început să investească în tipografii, a stabilit parteneriate cu alte publicaţii din SUA pentru ca ziarul să fie tipărit în mai multe locuri din ţară, astfel încât să fie distribuit mai repede şi termenele-limită să fie mai mari, dar, mai ales, a schimbat layout-ul şi conţinutul publicaţiei. Wall Street Journal fusese dintotdeauna Biblia oamenilor de afaceri şi agenţilor de bursă şi conţinutul ziarului se rezuma la zona afacerilor şi tranzacţiilor bursiere. În aprilie 2008, ziarul a fost relansat cu o primă pagină care acorda mult mai mult spaţiu ştirilor politice interne şi internaţionale, o primă secţiune dedicată ştirilor generale. Au fost adăugate o secţiune dedicată culturii şi chiar o pagină de sport şi a fost lansată o revistă săptămânală.
Această reinventare a fost considerată încă de la lansare drept o declaraţie de război adresată de Rupert Murdoch celui mai prestigios ziar al Americii, The New York Times. Astăzi, tirajul NYT scade continuu, în vreme ce WSJ a devenit ziarul cu cel mai mare tiraj din Statele Unite. Arthur Sulzberger a declarat pentru revista Vanity