• Dintre cei 323 de profesori care s-au inscris in cadrul Programului pentru Invatamantul Rural (PIR) finantat prin Banca Mondiala la Universitatea Cuza, 295 au reusit sa promoveze cu succes cursurile postuniversitare • "Seria care a inceput cursurile in 2005 a absolvit deja, reusind sa obtina o a doua calificare intr-o disciplina care o va ajuta sa obtina o completare a catedrei acolo unde este cazul", a declarat Corneliu Havarneanu, coordonator al PIR din partea Universitatii Alexandru Ioan Cuza
Aproape 300 sute de cadre didactice care predau in mediul rural au reusit in urma Programului pentru Invatamantul Rural (PIR) sa obtina in urma cursurilor de la Universitatea Al. I. Cuza o a doua specializare. Astfel, din cei 323 de profesori care s-au inscris in cadrul acestui program finantat prin Banca Mondiala, 295 au reusit sa promoveze cu succes cursurile postuniversitare. Contractul initial semnat de cei doritori se referea la frecventarea gratuita a unor studii postuniversitare a cadrelor didactice care lucrau deja in mediul rural, cu conditia ca acestea sa lucreze dupa terminarea cursurilor in continuare in mediul rural. "Seria care a inceput cursurile in 2005 a absolvit deja, reusind sa obtina o a doua calificare intr-o disciplina care o va ajuta sa obtina o completare a catedrei acolo unde este cazul. De asemenea, prin acest program s-a incercat sa se realizeze o mai buna completare a scolilor din mediul rural cu cadre didactice calificate.
De exemplu, un profesor de matematica care avea 9 ore va putea sa ia si alta catedra, de exemplu de fizica, unde era un cadru didactic suplinitor", a declarat Corneliu Havarneanu, coordonator al PIR din partea Universitatii Alexandru Ioan Cuza.
Din prima serie de scolarizare inceputa in anul 2005, au facut parte mai multe discipline cu o durata de 3 sau 4 semestre. Primii absolventi au fost