Artistul plastic sucevean Constantin Severin, care s-a reîntors sâmbătă, încununat de succes, de la expoziţia pe care a prezentat-o în Sala „Atrium” de la Institutul Bancar Român din Bucureşti cu prilejul desfăşurării Forumului pentru Inovare Socială Dunăre-Marea Neagră, organizat de Fundaţia Eurolink-House of Europe, sub Înaltul Patronaj al Preşedinţiei Uniunii Europene, cu amabilul sprijin al Ambasadei Austriei la Bucureşti, a venit acasă cu cea mai preţioasă podoabă care circumscrie experienţa sa de artist vizual.
Este vorba de albumul „Constantin Severin - Painting - Digital art - Photography - Installations”, realizat la Editura „Tipo Moldova” Iaşi, cu eticheta editorială a colecţiei „Arte plastice”, un album de lux bilingv (engleză/română) care cuprinde o selecţie de imagini şi texte reprezentative pentru artistul vizual sucevean, părintele fondator, teoreticianul şi promotorul expresionismului arhetipal, concept/curent al artei contemporane care se situează în avangarda Mileniului III.
Imaginea virată în alt spectru cromatic a celei mai recente şi mai bizare lucrări - „Ianus”
Albumul, pentru realizarea căruia Constantin Severin şi-a găsit partenerul ideal de editare (Aurel Ştefanachi, directorul Editurii „Tipo Moldova” Iaşi) are un concept grafic care captează din start, coperta I a albumului reproducând imaginea virată în alt spectru cromatic, suprapusă pe un profil arhetipal, a celei mai recente şi mai bizare lucrări a artistului sucevean, „Ianus”, o pictură bifrons (cu două feţe) care calchiază şi transpune în manieră proprie lucrarea „Doamna cu hermina”, unul din cele patru portrete feminine pictate de Leonardo da Vinci.
Coperta IV reproduce lucrarea-stindard a ciclului „Copiii lui Gauguin”, intitulată „Iată expresionismul arhetipal”, care o prezintă pe extrem de originala artistă mexicană Frida Kahlo (a cărei operă pictural