Regizorul Alexandru Tocilescu caută actori profesionişti şi amatori, care să ştie să cânte şi să danseze, pentru musicalul „Nevestele vesele din Windsor". Teatrul Metropolis din Bucureşti organizează marţi, 28 septembrie şi joi, 30 septembrie, de la ora 10.00, o audiţie pentru un rol în musicalul inspirat după piesa lui William Shakespeare.
„Adevărul": Aţi mai montat „Nevestele vesele din Windsor" la Piatra Neamţ, în 1978. Cum a fost spectacolul de atunci şi cum va fi cel de acum?
Alexandru Tocilescu: Spectacolul de acum se numeşte „Nevestele vesele din Windsor" reloaded (reîncărcat, n.r.), pentru că nu vreau să modific conceptul de spectacol. Dorinţa de a-l mai monta o dată a venit după ce am reascultat de foarte multe ori muzica lui Nicu Alifantis. În spectacolul de la Piatra Neamţ a fost interpretată playback; ne-am gândit că ar fi o chestie excitantă pentru spectatori dacă de data asta am reuşi să facem tot ce era acolo, dar live şi cu ajutorul unui grup instrumental. În 1978 am făcut o înregistrare de pomină în studiourile de radio din Iaşi, unde Alifantis a cântat la toate instrumentele, iar băieţii şi fetele de la Piatra Neamţ au înregistrat muzica, într-o acţiune care a durat 48 de ore non-stop. A fost un efort foarte mare şi o stare extraordinară care s-a creat. Am ocupat studiourile din Iaşi şi două zile şi două nopţi s-a cântat în continuu. Spectatorii au fost înşelaţi de playbackul excepţional pe care îl făceau actorii şi chiar erau convinşi, la un moment dat, că artiştii au obosit de la dans şi unele bucăţi le cântă mai greu. Era foarte bine jucat.
De ce nu s-a păstrat atât de mult din amintirea acelui spectacol?
Muzica pe care a compus-o Alifantis este extraordinară, dar n-a apărut niciodată pe disc sau la radio şi n-o cunoaşte nimeni. Eu mi-am dorit să montez „Mamma mia!", dar drepturile de preluare erau peste 100.000 de euro şi