Falcon Electronics, unul dintre principalii jucatori de pe piata locala de accesorii auto cu afaceri de 14 mil. euro in 2008, estimeaza pentru acest an un declin de peste 30% al pietei alarmelor, comparativ cu anul anterior, in conditiile unei piete auto in scadere.
"Piata sistemelor de securitate auto a inregistrat o scadere de 30% in primele cinci luni ale anului. Media lunara de sisteme de securitate comercializate de Falcon in primele cinci luni ale anului a atins 1.200 de unitati", a spus Cristian Filip, directorul de marketing al Falcon Electronics.
Intreaga piata a atins o valoare medie lunara de 3.000 de unitati, potrivit datelor companiei.
La nivelul primelor patru luni vanzarile de autoturisme noi au inregistrat un declin de peste 50% fata de perioada similara a anului trecut, la 44.558 de unitati. In aceeasi perioada inmatricularile de masini second-hand au atins un nivel de aproape 100.000 de unitati, in avans cu 71% comparativ cu intervalul ianuarie-aprilie din 2008, potrivit statisticilor Directiei Regim Permise si Inmatriculari ale Vehiculelor.
In 2008 piata alarmelor auto a inregistrat un declin de 6%, la 6,2 mil. euro fata de 6,6 mil. euro in 2007, potrivit statisticilor Falcon, care a detinut o cota de piata de aproximativ 40%, potrivit propriilor informatii. "Scaderea pietei din 2008 a fost influentata de modificarea taxei de prima inmatriculare din ultimul trimestru ce a determinat implicit si o scadere a volumului de vanzari pentru sistemele de securitate", a spus Filip.
Falcon estimeaza ca pana la sfarsitul anului 2009 piata sistemelor de securitate va ajunge la 4,3 mil. euro, in scadere cu 30% comparativ cu anul precedent.
Sistemele de securitate se impart in patru categorii - cele de ultima generatie, cu pornirea motorului din telecomanda, sisteme cu comunicare bidirectionala cu pager, sisteme clasice cu tele