Lufthansa, cea mai mare companie aeriană din Germania, vrea să adopte anumite modele practicate de companiile low cost, în special pentru zborurile europene, a declarat astăzi vicepreşedintele grupului, Klaus Franz, citat de AFP. Într-un interviu acordat cotidianului Die Welt, Franz a explicat că Lufthansa vrea să preia "anumite elemente exacte ale modelelor practicate de companiile low cost în anumite domenii".
Compania vrea în special să majoreze densitatea locurilor pentru zborurile europene, prin diminuarea spaţiilor pentru fiecare loc, prin reducerea spaţiilor ocupate de bucătărie sau vestiare şi prin reevaluarea ofertei de catering la bord.
Franz a precizat însă că băuturile şi gustările vor rămâne gratuite.
Lufthansa, companie grav afectată de criză, a demarat programe ample de reduceri de costuri în toate diviziile şi filialele. Compania vizează o reducere a costurilor cu 40% în următorii doi ani, a mai spus Franz.
Totodată, vicepreşedintele grupului estimează că 2010 va fi un an dificil pentru compania germană.
Ieri, preşedintele grupului european Airbus, Thomas Enders, a afirmat că următorii doi ani vor fi în continuare dificili pentru industria aeronautică, din cauza crizei mondiale. El a manifestat totuşi un oarecare optimist în legătură cu o posibilă revenire.
După toamna anului 2008, sectorul aerian a fost grav afectat de criză , înregistrând o scădere a traficului, însă companiile din Golf, mai noi, au suportat mai bine impactul.