Cinci milioane de persoane care trec zilnic prin cele 468 de staţii suferă din cauza zgomotului, scărilor rulante defecte şi a inundaţiilor O firmă specializată, J. Martin Associates, a
Cinci milioane de persoane care trec zilnic prin cele 468 de staţii suferă din cauza zgomotului, scărilor rulante defecte şi a inundaţiilor
O firmă specializată, J. Martin Associates, a făcut un raport anul trecut, ale cărui concluzii au rămas confidenţiale. "New York Times" le-a dat publicităţii recent.
Constatările companiei J. Martin Associates sunt incredibile. 169 de scări rulante s-au defectat, în medie, de 68 de ori în 2007. Două treimi din cele 200 de ascensoare s-au blocat cel puţin o dată cu persoane înăuntru. Angajaţii care lucrează la întreţinere nu sunt suficient de calificaţi.
Autorităţile transportului metropolitan (MTA) au reacţionat cu prudenţă, prin intermediul unui comunicat, la articolul publicat în ziarul "New York Times".
S-au rezumat doar la a-i informa pe new-yorkezi că s-au făcut "investiţii impresionante" în ultimele decenii "pentru îmbunătăţirea echipamentelor".Metroul din New York are 100 de ani, şi aceasta se vede.
Una din cele mai mari probleme ale sale sunt inundaţiile. Un alt neajuns este mirosul neplăcut din unele staţii, cum ar fi cea din strada 59 (liniile 4, 5 sau 6), se plâng cetăţenii.
Dar unul dintre pasageri, pe nume Guy Ardito, a ţinut să precizeze că metrourile din Paris sunt mai murdare şi mai zgomotoase decât cel din oraşul său. Cotidianul gratuit "a.m. New York" a publicat recent o listă a problemelor metroului din Big Apple (după cum este supranumit New York-ul). Din fericire însă, accidentele sunt foarte rare.
Totuşi, o ramă de metrou a deraiat recent. Nu au fost victime, dar 400 de persoane au trebuit să fie evacuate prin tunele.