Miscarea face parte dintr-un plan de unificare a tuturor serviciilor oferite de americani pe plan local sub brand-ul unic Citi si este corelata cu directia strategica de dezvoltare a afacerilor de retail ale grupului in zona Europei Centrale si de Est.
Ramachandran, 41 de ani, va prelua atributiile lui John Hays, care a condus pana acum operatiunile pe retail. Hays a fost numit la conducerea diviziei de Vanzari si Distributie a Citibank Romania.
Inainte de a veni in Romania, Ramachandran a coordonat timp de doi ani divizia de retail a Citibank Rusia, unde a reusit sa obtina o dublare a veniturilor. In Rusia, Citibank are jumatate de milion de clienti de retail, pe care ii deserveste printr-o retea de 60 de unitati. Ramachandran lucreaza in cadrul Citibank din 1989. El si-a inceput cariera in India, iar ulterior a detinut pozitii manageriale in Marea Britanie, Europa Centrala si Rusia. Pe plan local, americanii au fost orientati traditional spre segmentul corporate, ceea ce i-a costat cota de piata, pierzand treptat teren in favoarea jucatorilor care s-au concentrat mai mult pe segmentul foarte dinamic de retail.
Banca a oferit marginal servicii de retail sub brandul Citifinancial, iar abia in ultimul an a trecut la o extindere teritoriala mai agresiva.
In prezent, Citi are 39 de agentii si 50 de centre de retail prin care ofera servicii si produse pentru clientii de retail, acoperind intreaga tara. Treptat toate unitatile vor fi aliniate sub brandul Citi, renuntandu-se la numele CitiFinancial.
Departamentul de consumer banking are 440 de angajati. Pe langa reteaua teritoriala, Citi opereaza si o forta mobila de vanzari directe, cu peste 650 de agenti. Banca are circa 100.000 de clienti pe segmentul de retail.
Citifinancial era specializata in oferirea de credite de consum, iar anul trecut si-a extins oferta cu un produs de finantare