Rockul mare nu mai e de cîțiva ani inaccesibil românilor, dovadă că iar avem parte de macrofestivaluri. Cu rockul mic lucrurile nu stau la fel de bine, dar nu e momentul să intru în detalii și problema nu face subiectul articolului de față. Mă folosesc doar de ocazie să spun că circuitele concertelor de club underground sînt relativ gîtuite de preferința românilor pentru serbări cîmpenești sau urbane cu rock și mici lăsînd ulei în bătaia soarelui. Avem de-a face și cu o masificare a consumului de rock în jurul unor simboluri care, deși ar fi trebuit să reprezinte independența și spiritul rebel fundamental genului, au devenit simboluri autentice ale industriei muzicale.
DE ACELASI AUTOR Catehism post-rock Workshop muzical Ştiinţă vs. industrie Solo Dar ia să vedem, selectiv, ce primim anul acesta în schimbul sacrificării rockului mic, în cadrul Tuborg Green Fest (29 iunie – 1 iulie), versiunea din 2012 a memorabilului Sonisphere de acum doi ani.
Guns`n`Roses nu mai au nevoie de nici o prezentare, nici măcar în noul format, categoric diferit de cel care a consacrat trupa acum 20 de ani. Am scris despre reformarea lor cu ocazia precedentei vizite în România, iar acest concert nu face decît să confirme campania intensivă de recuperare a timpului pierdut inițiată de Axl Rose cu albumul său de revenire.
The Cult sînt din aceeași generație cu Guns`n`Roses, ba chiar au fost considerați cîndva Guns`n`Roses ai Marii Britanii. Au avut și ei relansările lor spectaculoase. Nu la fel de spectaculoase ca ale americanilor (pauzele de activitate au fost în jurul a şapte ani), dar au fost două la număr. Cu trupele astea care se tot dau moarte și învie în uralele publicului există riscul din povestea cu băiatul care strigă „Lupul!”. Într-o bună zi nu îi va mai crede nimeni că s-au desființat. Sau, mai periculos, că s-au reînființat. Oricum, vocalul Ian