Osho e noul loc din Bucuresti in care e bine sa fii vazut. Cam cum era cand a ajuns primul McDonald’s, pe vremea tineretilor noastre. Restaurantul-macelarie (sau invers) deschis de cateva saptamani are deja succes la oamenii cu bani multi si vestea s-a raspandit repede in oras.
Investitia e foarte mare si se vede bine asta, chiar inainte de a intra. Osho e pus la parterul unei constructii scumpe de pe Bv. Primaverii, in care s-a deschis de curand si La Mangerie, restaurantul frantuzesc despre care am scris deja, in cealalta extremitate. Vorbesc de extremitatea cladirii, insa s-ar potrivi la fel de bine daca as spune despre spectrul gastronomic.
Totul e nou la Osho si de cea mai buna calitate si te face sa te simti departe de Bucuresti pentru putin timp, cam la fel cum e la Self-ul de pe Buzesti. Nu stiu cine sunt patronii, insa am vazut acolo pe unul dubios, neroman, pe care il stiu din alta parte, invartindu-se printr-o zona a restaurantului in care clientii nu au voie – de unde am dedus ca are ceva legaturi cu acest loc.
« Osho » vine de la initialele numelor celor patru frati Feldman, macelari americani din Chicago, urmasi ai unor macelari imigranti ucraineni: Oskar, Sam, Harry si Oliver. Ei au deschis in prima jumatate a secolului trecut (in 1939) prima macelarie cu ceea ce mai tarziu va deveni acest brand.
Conceptul e cel care face acest loc deosebit si care atrage prin originalitate. E un amestec de macelarie (halci de carne puse pe carlige, galantare din care iti poti lua carne pentru acasa sau iti poti alege bucata care sa iti fie pusa pe gratar si adusa la masa), de bacanie (poti cumpara diverse alte produse alimentare, condimente, vinuri etc.), de restaurant fast-food (cu bucataria la vedere, unde vezi cum ti se pregateste mancarea) si de bistrou cu mobilier simplu si cu servicii simple, informale.
Mancarea e simpla si ea