Televiziunile de ştiri au fost ieri la fel de ticăloase ca-n urmă cu două săptămâni, la primul tur al alegerilor prezidenţiale.
Pe 22 noiembrie, şi Realitatea TV, şi Antena 3 au difuzat, de dimineaţa până seara, cifre intermediare ale exit-poll-urilor. Cifre neoficiale, date pe surse. Nu le-au afişat pe ecran, dar le-au postat în ediţia online. Altfel spus, nu le-au transmis prin televizor, ci prin calculator. E ca şi cum glonţul nu-ţi este tras direct în cap, ci trece printr-o bucată de pâslă. Căci este o crimă să comunici sondajele de tip exit-poll - fie ele oneste sau măsluite - înainte de închiderea urnelor!
Ieri, Antena 3 a rămas în registrul grobian de la turul I: a difuzat cifre, tot neoficiale şi tot pe surse, luate pe şest sau ciugulite de pe bloguri. Important e că legea a fost încălcată din nou în mod brutal. Va veni din nou CNA, va aplica nişte amenzi, dar ce folos? Răul a fost făcut. Iar, uneori, răul se poate traduce prin deturnarea rezultatului alegerilor.
Mai mult decât atât: Antena 3 a chemat în studio o armată de politicieni dispuşi să facă propagandă unuia dintre candidaţi. Astfel, s-au unit în cuget şi-n simţiri C.V. Tudor, Petre Roman şi Victor Ciorbea, bucuroşi că televiziunea lui Dan Voiculescu le oferă ocazia de a îndepărta electoratul de adversarul favoritului lor.
Şi pentru ca porcăria să fie totală, Antena 3 a „scăpat" cifre intermediare chiar şi pe ecran. Cifre care, evident, să ridice moralul aliatului politic al lui Voiculescu.
În schimb, Realitatea TV a adoptat tactica „ciorii vopsite". Pe parcursul întregii zile, a livrat - pe site - prostioare pe post de ştiri, după un model care nici măcar nu mai e original. Astfel, postul lui Sorin Ovidiu Vântu a oferit procente deghizate în preţuri sau discounturi, ceea ce tot măgărie se numeşte. Una pe măsura relei-credinţe a propagandiştilor lui Vântu.
Pen