ING Asigurări de Viaţă, liderul pieţei de profil, a lansat o nouă modalitate de analiză a nevoilor financiare ale clienţilor, aplicaţie denumită Planul Financiar Personal, şi se aşteaptă ca aceasta să genereze o creştere cu 10% a primei medii pe contract.
În prezent, prima medie pe un contract de asigurare de viaţă estede 1.500 lei. Aplicaţia va înlocui vechiul formular de analiză a nevoilor financiare. Nevoia de schimbare a pornit de la slaba conştientizare a nevoilor financiare şi de la nivelul scăzut de cunoaştere a dimensiunii decalajului dintre situaţia financiară actuală şi cea dorită.
Tototdată, s-a remarcat că interesul românilor pentru a se întâlni cu un consultant financiar a crescut de la 27% în 2010, la 29% în prezent.
“Un studiu recent a arătat că 90% dintre români doresc să-şi îmbunătăţească cunoştinţele financiare, iar 40% simt nevoia unui ajutor în acest demers”, a declarat Cornelia Coman (vezi foto), director general a ING Asigurări de Viaţă.
Pentru implementarea noii aplicaţii, compania de asigurări a investit circa 100.00 euro, inclusiv cu pregătirea a 2.000 de consultanţi ING, a spus Coman. O bună parte din costuri a fost diminuată întrucât construirea aplicaţiei s-a făcut intern, prin implicarea angajaţilor.
Una din noutăţile aduse de Planul Financiar Personal (PFP) este că împarte procesul de consiliere financiară în două părţi. Primul pas este dedicat analizei nevoilor clientului prin parcurgerea PFP, iar cel de-al doilea pas constă în prezentarea rezumatului PFP şi a soluţiilor pentru acoperirea decalajelor.
Sunt analizate patru nevoi financiare esenţiale, precum nevoia de protecţie financiară în caz de deces şi invaliditate, asigurarea viitorului copiilor, asigurarea unor venituri suplimentare la pensie şi protecţie în caz de probleme medicale.
La final, aplicaţia oferă o imagine de ansamblu a sit