Honda CR-Z este un model sport hibrid, cu emisii scazute de dioxid de carbon si un design japonez futurist agresiv menit sa contrazica ideea ca este o masina care tine cu mediul.
Prima impresie pe care o ai cand esti fata in fata cu noul produs japonez este ca te vei urca intr-o masina preparata pentru curse ilegale, si ai face pariu ca in spate se ascund doua butelii NOS, nu un sistem de propulsie electric.
CR-Z este primul hibrid cu transmisie manuala si asta se simte, modelul poate fi condus mult mai sportiv, iar apasand butonul Sport simti multa putere de la turatii joase. Senzatia de masina sport ne-o da atat designul exterior cat si cel interior. Scaunele sunt joase si cu sprijin lateral, iar afisajul bordului pare 3D.
Fiecare modalitate dispune de o culoare de iluminare. Pe „Sport” iluminarea tabloului de bord este de culoare rosie. In modalitatea „Normal” sau „Econ” iluminarea este de culoare albastra.
Masina este o raritate in Romania, exista doar doua unitati inmatriculate, un model cumparat de un bucurestean si exemplarul pentru drive test al importatorului marcii japoneze, Honda Trading.
Nu am crezut ca romanii au citit despre acest model hibrid, insa se pare ca au facut-o. CR-Z a atras foarte multe priviri, fie la semfor, fie in parcari. Toti ma intrebau cum e, cat e de rapida, i-am dezamagit cand le-am spus cat costa, circa 26.000 de euro cu TVA.
Coupe-ul hibrid Honda dispune de 128 CP, avand un motor pe benzina de 1,5 litri 114 CP si un motor electric de 14 CP. CR-Z beneficiaza de acelasi sistem de propulsie IMA (Integrated Motor Assist) pe care il are si Insight.
Acceleratia de la 0 la 100 km/h se face in 9,9 secunde. Viteza maxima este de 200 km/h.
Condusa in mod Normal sau Econ este o masina lenta, insa in mod Sport diferenta este fantastica. Am incercat sa vad cum se simte cand urci o panta si a