Calea navigabilă va fi îmbunătăţită, iar pe traseele vapoarelor vor fi instalate sisteme de semnalizare. Strategia pentru regiunea Dunării a intrat în linie dreaptă şi prevede pentru România dezvoltarea unor proiecte de peste trei miliarde de euro.
Dunărea va fi transformată dintr-o barieră naturală într-o autostradă care va crea oportunităţi de afaceri pentru mai mult de 100 de milioane de locuitori, au arătat ieri oficialităţile prezente la conferinţa de lansare a implementării Strategiei UE pentru regiunea Dunării, desfăşurată la Tulcea. Una dintre cele mai importante obiective ale Strategiei Dunării se referă la amenajarea bătrânului fluviu ca o cale de transport alternativă la căile rutiere, care deţin în prezent o proporţie de 70% din piaţa regională de profil.
„De la Munţii Pădurea Neagră şi până la Marea Neagră, Dunărea va fi văzută ca un coridor de comunicare, iar României îi revin o serie de proiecte de dezvoltare în acest sens, a căror valoare însumează mai mult de trei miliarde de euro", a arătat ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, în deschiderea conferinţei. Concret, pe lungimea aferentă României vor fi instalate sisteme de semnalizare, apoi vor fi drenate căile de navigare pe sectoarele Călăraşi - Brăila, vor fi preluate chiar şi reziduurile deversate de nave şi, desigur, va fi finalizat controversatul proiect Dunăre- Bucureşti. „Sunt deja în diverse stadii de execuţie proiecte precum codul rutier peste canalul Dunăre - Marea Neagră (în valoare de 35 de milioane de euro), drenarea canalului Dunăre - Marea Neagră (100 de milioane de euro) şi lucrările de îmbunătăţire a căilor navigabile de pe sectoarele comune cu Bulgaria (25 de milioane de euro)", a mai spus Anca Boagiu.
„Când o să ne batem pentru banii UE"
La conferinţa dedicată Strategiei Dunării au mai fost prezenţi miniştrii Elena Udrea şi Laszlo Borbely,