TIMISOARA. Costa cativa lei, dar face toti banii. Este vorba despre umflarea pneurilor autoturismelor cu azot. Daca umflarea pneurilor cu aer este gratis in aproape orice benzinarie, cea cu azot costa cativa bani, insa merita. O spun mai toti soferii care merg regulat la firmele care se ocupa cu comertul si montarea de anvelope.
Unul dintre principalele avantaje ale umflarii pneurilor cu azot este cel al lipsei variatiilor de presiune din cauza temperaturilor ba prea mici, ba prea mari. Mai mult decat atat, azotul nu se comprima la frig si nu se dilata la caldura. Acest lucru ii ajuta pe soferi mai ales pe timp de vara, cand variatiile dintre zi si noapte sunt notabile.
Din cauza lipsei umiditatii din azotul cu care se umfla cauciucurile, jantele nu vor avea de suferit deloc. Cele din tabla nu ruginesc pe interior, iar cele din aliaj nu vor fi oxidate. Si deoarece este un gaz inert chimic, azotul nu actioneaza nici asupra cauciucului din care sunt facute anvelopele. Moleculele de azot au dimensiuni care nu permit trecerea prin microporii anvelopei. Prin urmare, si acest lucru contribuie la faptul ca presiunea ramane constanta.
Modul in care se comporta azotul la comprimare determina, totodata, o amortizare mai buna decat cea oferita de aer, iar gropile din asfalt vor fi mai bine suportate de catre sistemul de suspensie. Desi nu exista studii in acest sens, soferii care isi umfla rotile masinilor cu azot sustin ca anvelopele cu azot dau un nivel mai redus al zgomotului. Aceast lucru s-ar explica prin faptul ca undele produse de socuri sunt amortizate mai bine de azot, care transmite undele sonore mult mai slab decat aerul.
Umflarea rotilor cu azot costa ceva bani, nu foarte multi, insa tot mai multi soferi prefera aceasta varianta.
”Pretul difera, atunci cand vine vorba despre umflarea anvelopelor cu azot pentru ca, in cazul in care