Aţi văzut cu siguranţă reclama aceea la un abonament Orange pentru că o dau foarte des la televizor: un tînăr îşi spune „mai am un sfert de oră pînă la interviu“ şi „ca să punctez la prima impresie, ia să dau un search pe net“. Spotul ni-l arată apoi cum merge într-un magazin, de unde iese cu o cutie. În cutie era o cască de motociclist, cu care tînărul apare în mînă la interviu. Şeful cu care urmează să dea interviul este pasionat de motociclism şi are un perete întreg cu căşti şi trofee. Tînărul a dat lovitura!
În sfîrşit, aceasta e varianta scurtată a spotului, cea care se dă acum la TV. În varianta integrală, tipul ne împărtăşeşte şi ce calităţi crede că are pentru a obţine postul: „sînt competitiv“ (şi ne este arătat cum se întrece cu un puşti la urcarea scărilor de la metrou), „mă integrez uşor în orice colectiv“ (şi-l vedem cum se întreţine cu nişte doamne în vîrstă, în timp ce aşteaptă la trecerea de pietoni). De fapt, după cum reiese din întreg filmuleţul, marele lui atu este că ştie să puncteze la prima impresie.
DE ACELASI AUTOR Premiile acestei rubrici pentru 2012 Actorul şi televiziunea Cine pleacă, cine rămîne Ordonanţa pe furişSpotul acesta publicitar mi se pare simptomatic pentru lumea în care trăim. Ne arată foarte bine reţeta succesului – la un interviu şi, în general, a succesului în viaţă. Nu contează să fii, ci să pari. Tînărul nostru nu are mari calităţi sau cunoştinţe pentru a obţine un post bun. De altfel, el e conştient că lucrurile acestea nici nu prea au importanţă. De aceea, dacă mai are oarecare timp liber şi o conexiune mobilă de Internet, nu profită pentru a se documenta suplimentar pentru a mai căpăta ceva cunoştinţe, ci pentru a afla cum poate să pară cu succes. Adică cum poate înşela. Oricum, a primi o bilă albă pentru că ai aceleaşi hobby-uri ca şeful e deja ceva în neregulă. Nu te angajezi pentru hobby-uri, ci pent