Sony Ericsson raportează pierderi trimestriale de 167 de milioane de euro şi vânzări în scădere cu 40% în ultimele trei luni ale anului 2009, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului precedent, potrivit Financial Times.
Compania Sony Ericsson a raportat pierderi nete de 167 de milioane de euro în al patrulea trimestru din 2009, însă previzionează că industria telefoniei mobile va creşte uşor în 2010. Oficialii Sony Ericsson pun rezultatele negative pe seama situaţiei economice incerte, dar şi a faptului că nu au reuşit să răspundă cerinţelor utilizatorilor care sunt tot mai atraşi de telefoanele inteligente cu ecran tactil.
Sony Ericcson a raportat vânzări de 1,8 miliarde de euro în ultimele trei luni din 2009, cu 40% mai mici decât în aceeaşi perioadă a anului trecut. De asemenea a livrat doar 14,6 milioane de telefoane mobile în al patrulea trimestru, cu 40% mai puţine comparativ cu acelaşi trimestru din 2008.
Focus pe telefoanele inteligente
În 2010, Sony Ericsson vrea să intre pe piaţa telefoanelor inteligente dominată de cei de la Apple, care au lansat un nou standard în privinţa ecranelor tactile cu dispozitivul Iphone. „2010 va fi un an de încercare pentru noi, deşi rezultatele financiare pozitive nu vor apărea mai devreme de mijlocul acestui an, însă credem că suntem pe drumul cel bun‟, a declarat Bert Nordberg, preşedintele Sony Ericsson.
Sony Ericsson estimează că numărul de telefoane mobile vândute de producători a fost de 1,1 miliarde de unităţi în 2009, cu 8% mai puţine decât în 2008.