Parintii copiilor inscrisi la programul de dezvoltare personala pentru copii, MBA-ul Clever, sunt, in proportie de 90%, middle si top manageri in cadrul companiilor bucurestene.
"Sunt parinti care inteleg foarte bine importanta trainingurilor care vin in completarea educatiei din gradinite si scoli, care isi doresc ca si cei mici sa aiba un start bun in viata si sunt preocupati in mod special de dezvoltarea personala a copiilor", explica Violeta Lupu, training manager Clever Business Solutions, companie de training si consultanta care a lansat recent pe piata un program de formare numit "MBA-ul copiilor Clever", destinat copiilor cu varste cuprinse intre 6 si 13 ani.
De cele mai multe ori, meseria pe care doresc s-o imbratiseze copiii este cea a mamei sau a tatalui, si anume cea de manager sau, in unele cazuri, pilot de avioane.
Lupu povesteste cum parintii copiilor care participa la cursul de bune maniere vorbesc la fiecare reintalnire despre "lectiile" pe care le-au mai primit de la cei mici privind "eticheta" in societate.
Copiii observa ei insisi comportamentul parintilor in situatiile obisnuite de zi cu zi si ii atentioneaza sa procedeze corect, asa cum au invatat la training. "Mama, nu pune scobitorile pe masa! Am invatat la cursul de bune maniere ca nu este elegant" sau "Tata, nu ridica paharul de pe masa atunci cand ti se toarna apa in el, pentru ca, singurul pahar care se ridica de pe masa, este cel de sampanie!" sunt doar cateva dintre lectiile de "buna purtare" pe care copiii le dau parintilor.
Pe de alta parte, parintii vor sa le insulfle copiilor, inca de la varste fragede, sentimentul ca este mai important sa ia o decizie mai putin buna decat sa n-o ia deloc, sa aiba incredere in fortele proprii, in instinctele lor, sa-si dezvolte spiritul de creativitate, puterea si convingerea de a vorbi despre ei insisi, despre pr