• Odata la cateva luni, clientii E.ON Moldova se trezesc ca au de platit cateva sute de lei in plus la consumul de energie electrica • Iesenii acuza vehement noua modalitate de facturare, care nu face altceva decat sa scoata mai multi bani din buzunarul clientilor
Recent, societatea care distribuie energia electrica, E.ON Moldova, a facut o serie de modificari in planul de tarifare, iar acest lucru s-a dovedit a fi in dezavantajul clientilor. Practic, facturarea se face acum o data la doua luni, iar citirea contorului de catre E.ON se face o data la 3 luni. Furnizorul calculeaza consumul pe baza unei estimari, care conduce in majoritatea cazurilor la acele regularizari de care se fereste toata lumea.
La fiecare doua luni, clientii furnizorului sunt obligati sa plateasca un consum estimat stabilit de angajatii companiei, care este mai mic decât consumul real, astfel încât, dupa regularizare, iesenii se trezesc ca au de platit in plus sume imense de bani. Iesenii ajung astfel intr-o situatie dificila, fiind nevoiti sa faca plati greu de suportat in baza regularizarilor din cauza lipsei de monitorizare a consumului. "In luna iunie m-am trezit cu o regularizare de 840 de lei pe care trebuia sa o platesc in 3 zile, altfel eram debransat. Cum se poate intampla asta, daca ei au un contor pe care scrie exact consumul pe care il fac la secunda?", a spus un client E.ON din Iasi.
Oamenii se plang ca citirea indexului de catre personalul E.ON se face acum doar o data la trei luni, indiferent daca acestia au solicitat prin contract facturarea lunara. "Am solicitat ca tarifarea sa se faca dupa planul de zi si cel de noapte si sa primesc factura lunar. Dar din luna mai m-am trezit ca nu mai ajungeau facturile in fiecare luna, insa in contractul pe care l-am semnat cu ei scria foarte clar ca facturarea trebuie sa se faca lunar. Mi-au trimis ca am si