Caroli Foods, unul dintre primii cinci producatori de mezeluri, a finalizat anul 2008 cu o cifra de afaceri de 248 de milioane de lei (67,3 mil. euro) si o marja de profit operational (EBITDA) de 8,3%, ca urmare a cresterii vanzarilor in volum cu aproape 20%.
Rezultatele sunt peste estimarile initiale ale companiei, care vizau afaceri de aproximativ 230 de milioane de lei (peste 60 de milioane de euro).
"In 2008 am inregistrat o crestere a vanzarilor in volum de 19,8% fata de rezultatele obtinute in 2007, cele mai mari vanzari fiind realizate pe segmentul de sunca", a declarat Haluk Akdemir, directorul executiv al Caroli Foods.
De asemenea, Caroli si-a consolidat anul trecut portofoliul prin lansarea in septembrie a unei noi game de pate, principalul obiectiv al companiei in urma acestei lansari fiind de a obtine pana la finalul anului 2009 aproximativ 10% din piata pateurilor la cutie. Cu toate acestea, primele efecte ale crizei financiare au inceput sa se resimta si in businessul Caroli.
"Piata a inceput sa scada din cel de-al patrulea trimestru al anului 2008, iar trendul a continuat si in luna ianuarie. Fata de ianuarie 2008 vanzarile au scazut cu 3%", a spus directorul executiv al Caroli Foods.
Reprezentantii producatorului de mezeluri nu au dorit sa faca pentru moment estimari cu privire la evolutia rezultatelor financiare ale Caroli pentru finalul acestui an, adaugand ca le vor dezvalui in momentul in care "vor avea o intelegere mai buna a pietei".
Desi Akdemir sustine ca anul 2009 va fi un an dificil, in care dimensiunea pietei mezelurilor va continua sa fie afectata de scaderea puterii de cumparare a consumatorilor, realizarea de noi achizitii este luata in calcul de reprezentantii grupului.
"Vom continua sa evaluam optiuni strategice, luand in considerare si noi achizitii", afirma Akdemir, fara a oferi mai mul