Deprecierea dolarului a adus câştiguri peste aşteptări unor giganţi americani, precum Coca-Cola şi Google Euro continuă să se aprecieze faţă de dolarul american, iar ieri a atins un
Deprecierea dolarului a adus câştiguri peste aşteptări unor giganţi americani, precum Coca-Cola şi Google
Euro continuă să se aprecieze faţă de dolarul american, iar ieri a atins un nou nivel-record. Deşi analiştii văd în devalorizarea monedei SUA un semn al perpetuării problemelor economiei americane, companii ca Google şi Coca-Cola şi-au văzut profiturile crescând vertiginos în prima parte a acestui an, mulţumită deprecierii dolarului.
Cele mai recente rezultate financiare ale firmelor americane semnalează că devalorizarea monedei SUA le protejează de efectele negative ale unei eventuale recesiuni economice. Companii ca Google, Coca-Cola şi International Business Machines (IBM) au raportat profituri peste aşteptări, în primul trimestru al acestui an mulţumită deprecierii dolarului în faţa celor mai importante monede internaţionale. Euro a atins, ieri, un nou nivel-record faţă de dolar, şi era tranzacţionat cu 1,5969 dolari.
În plus, analiştii sunt de părere că, în scurt timp, moneda comunitară va ajunge la cotaţia de peste 1,6 dolari, în condiţiile în care Banca Centrală Europeană (BCE) dă semne tot mai dese că doreşte să majoreze dobânda de referinţă. Dolarul a scăzut cu 6,1% în faţa principalelor şase monede din data de 31 decembrie până în prezent, iar faţă de euro a pierdut 8,3%.
Dolarul şi-ar putea reveni până la sfârşitul anului
Declinul dolarului a făcut ca produsele americane să fie mult mai ieftine peste hotare şi în acelaşi timp a dus la creşterea valorii exporturilor în momentul conversiei în dolari. Creşterea economică înregistrată de Europa, China şi Brazilia o depăşeşte în prezent pe cea a SUA, ceea ce ajută companiile, care îşi obţ