La trei zile după oficializarea apobării date către Guvern pentru mutarea Ministerului Fondurilor Europene într-un turn de birouri din Bucureşti care va costa aproximativ 1 milion de euro pe an, instituţia condusă de ministrul Eugen Teodorovici transmite primele explicaţii publice. Principala justificare invocată este aceea că spaţiile RA-APPS disponibile s-au dovedit necorespunzătoare, întrucât „nu aveau dimensiunile necesare pentru funcţionarea MFE”, care are în jur de 300 de angajaţi.
„Ministerul Fondurilor Europene a închiriat un sediu în care să-şi desfăşoare activitatea deoarece sediul actual, din Bd. Mircea Vodă, nr. 44, pe care îl foloseşte în baza unui protocol şi a unei convenţii încheiate cu Ministerul Finanţelor Publice, nu oferă spaţiul de care are nevoie MFE pentru o bună funcţionare. Înainte de a demara procedura de achiziţie pentru închirierea unui sediu, Ministerul Fondurilor Europene s-a adresat Regiei Autonome - Administraţia Patrimoniului Protocolului de Stat (RA-APPS) pentru a obţine un sediul corespunzător, însă clădirile deţinute de RA-APPS ,care erau disponibile, nu aveau dimensiunile necesare pentru funcţionarea MFE”, se arată în precizarea transmisă public.
Neajunsurile invocate de oficialii MFE pentru actualul sediu primit gratuit de la Finanţe sunt „suprafeţele sub valorile normativelor aprobate”, faptul că „spaţiile conexe (arhivă, magazie, casierie, registratură/ secretariat, spaţii securizate, sălile de şedinţe), nu există, sunt prea puţine sau au suprafeţe mult mai mici decât ar fi nevoie”, cerinţa ca „documente cu regim special” să fie „depozitate securizat” şi spaţiul pentru echipa de audit, „a cărei prezenţă trebuie asigurată de către Ministerul Fondurilor Europene pe o durată de aproximativ cinci - şase luni în timpul unui an”.
Gândul a scris miercuri despre transferul Ministerului Fondurilor Europene la înc