Anul 2010 va aduce o consolidare a companiilor aeriene interne consacrate, cum sunt Blue Air şi Wizz Air, dar şi intrarea unor noi competitori, precum Fly Niki, Meridiana şi Air Berlin. După un an în care au tras cu dinţii să facă faţă crizei, operatorii low-cost estimează o majorare substanţială a numărului de clienţi, ca urmare a introducerii de noi destinaţii.
De falimentul de anul trecut al companiilor aeriene low-cost My Air (Italia) şi Sky Europe (Slovacia) nu profită doar companiile interne, care şi-au extins cursele din România spre Italia şi Austria, ci şi operatorii care încă nu sunt prezenţi în România, dar care au mirosit profitul din locul rămas liber pe piaţă.
Mai citiţi şi:
Angajaţii Air Berlin au scris greşit numele companiei pe un avion!
Curse low-cost spre Bangkok şi Havana
Carpatair zboară direct spre Milano şi Roma
Un prim exemplu este compania aeriană low-cost Fly Niki, fondată de fostul campion de Formula 1 Niki Lauda care va opera, de la sfârşitul lunii martie curse Bucureşti-Viena, în locul slovacilor de la Sky Europe, potrivit datelor companiei.
Operatorul aerian a împânzit deja Bucureştiul cu panouri outdoor în care-şi anunţă intrarea pe piaţa românească. De altfel, la 16 martie, Niki Lauda va susţine o conferinţă la Bucureşti, potrivit datelor furnizate de Milene Platzer, directorul de comunicare al companiei austriece.
Totodată, reprezentanţii companiei se aşteaptă să transporte peste 50.000 de persoane în acest an pe ruta Bucureşti-Viena. Preţul biletului de avion va fi de 29 de euro, la care se vor adăuga taxele de aeroport şi de călătorie.
Air Berlin va readuce nemţii pe litoral
O altă companie care şi-a anunţat intrarea pe piaţa internă este Air Berlin, care deţine participaţii şi la Fly Niki. Operatorul german Air Berlin va opera tot din luna marti