Companiile din industria auto considera ca marirea TVA favorizeaza persoanele fizice care aduc autoturisme noi si rulate din Uniunea Europeana pe diverse firme create special pentru a achizitiona bunuri fara taxe.
“In mod evident, majorarea cotei de TVA favorizeaza importurile ilegale de masini noi si second hand, folosindu-se de practica firmelor de sacrificiu. Pe de alta parte va creste numarul celor care isi vor cumpara masini SH din UE, cei care le cumpara pe firme vor prefera aceasta varianta, pentru a evita plata TVA, insa cred ca numarul persoanele fizice care isi cumpara masini direct din afara tarii nu va creste”, a declarat Attila Okanyi (foto), director general Autovit.ro, unul dintre cele mai mari site-uri de anunturi auto din Romania.
Potrvit acestuia, dealerii de masini rulate vor avea de suferit in primul rand din cauza obligatiei lor de a aplica TVA majorata la pretul masinilor, mai putin din cauza samsarilor care aduc masini din UE, clientela celor 2 tipuri de vanzatori fiind totusi diferita (unii cauta chilipiruri, altii cauta garantie si masini cu istoric cunoscut).
Si Wenzel Weber, directorul general al Automobile Bavaria, considera ca “datorita devalorizarii RON din ultima perioada si cresterii TVA cu 5 puncte procentuale preturile autoturismelor vor creste cu aproximativ 10-15%, de aceea, urmatoarele 4-8 saptamani, ce vor constitui o perioada de acomodare cu noile conditii, vor fi cu siguranta o invitatie catre clienti sa isi caute si achizitioneze autoturisme rulate din strainatate”.
Oamenii vor cauta masini rulate intai in targ.
Lecarro Ploiesti: “Este clar ca din cauza TVA-ului marit romanii vor cauta masini rulate intai in targ, pentru a iesi mai ieftin, insa dupa ce vor verifica la service autoturismul respectiv isi vor da seama ca nu ii va costa mai putin, iar cu banii pe care ii baga in anumite piese, mai b