Turistii romani au inceput sa prefere vacantele in extrasezon, cand agentiile de turism si operatorii hotelieri scad pretul vacantelor, iar acestea devin cu atat mai atractive.
Astfel, cheltuielile romanilor pentru vacantele in strainatate au atins anul trecut un maxim istoric de 127 de milioane de euro in luna septembrie, media de 90 de milioane de euro in lunile verii 2006, conform datelor publicate de Banca Nationala.
"Aceasta preferinta a romanilor de a pleca in vacanta in luna sepembrie reprezinta un trend pe care l-am observat inca din '94-'95. Motivele sunt multiple: pachetele turistice sunt mai ieftine, temperaturile din sudul Europei sunt putin mai mici, iar dupa 15 septembrie urmeaza si al doilea val de discounturi ale hotelierilor si implicit ale agentiilor de turism", explica Aurel Pavel, directorul general al agentiei de turism J'Info Tours.
Anul trecut, intrarile de valuta din turism au depasit in premiera un miliard de euro, in crestere cu 21% fata de 2005. Jucatorii din industrie, fie hotelieri, operatori aerieni sau agentii de turism, sunt de parere ca cea mai mare pondere in aceasta suma o reprezinta turismul de afaceri, care au avut un aport de circa 65% in incasarile din turism la nivel national.
"Daca vorbim de marile orase, ponderea oamenilor de afaceri este de circa in incasarile din turism, in timp ce in Capitala aceasta pondere ajunge pana la 87%", spune Paul Marasoiu, presedintele firmei de consultanta hoteliera Peacock Hotels. In corelatie directa cu cresterea inregistrata la nivelul intrarilor de valuta din turism, sosirile turistilor straini in Romania pe calea transportului cu avionul au crescut cu 22%.
De cealalta parte, romanii au inceput sa practice tot mai mult turismul de shopping, printre destinatiile cele mai cautate numarandu-se capitalele europene. Lunile cele mai profitabile pentru turismul de shop