Mulţi spun că în Bucureşti nu s-a schimbat nimic, e acelaşi cenuşiu care te împiedică să discerni. Sau că, dacă într-adevăr s-a întîmplat ceva nou, nu merită să fie observat în cenuşiul general. Ori, iarăşi, că schimbările se petrec în puncte atît de neesenţiale încît nu are sens să le menţionezi. Eu nu cred că e aşa. Pentru pietonul de rînd, cu spirit de observaţie şi fără aşteptări majore, schimbările sînt sezizabile. Mereu apare ceva nou, veşnic mişcă ceva. Cenuşiul nu e neapărat o stare, e doar o culoare, sau o obişnuinţă în care poţi găsi mărgele strălucitoare. Mergînd pe Calea Victoriei, de pildă, dai de un magazin care vinde buchete din bomboane. Te uiţi pe geam şi nu-ţi vine să crezi: aranjamente sofisticate, în culori îndrăzneţe, îţi oferă, pe tulpini alambicate - bomboane. O minte inventivă a combinat, aplicînd consecvent unul din principiile kitsch-ului (cel al amestecului) cele două cadouri tradiţionale oferite, în general, doamnelor, într-unul singur. Buchetul, celebru deja din filmele siropoase, cu carte de vizită, nu poate fi doar adulmecat, ci şi mîncat. Oricît de kitsch ar fi, e o înnoire care te lasă cu gura căscată. Magazinele Bruno, a căror evoluţie am mai semnalat-o, înfloresc vizibil în industria horror . Nu comercializează doar costume de Halloween, ci şi decoraţiuni specializate, în formă de scheleţi, fantome şi dovleci. Costumele nu înseamnă doar piesa de bază,
de îmbrăcat, fie ea de pirat, Zorro, Batman sau vrăjitoare, ci şi armele adiacente: se poate cumpăra, de pildă, un oribil cuţit înroşit cu vopsea roşie, cu dîră. Copiii par să agreeze toate acestea, în ciuda preţurilor piperate. De altfel, Halloween-ul s-a impus ca sărbătoare, şi alte magazine, buticuri sau baruri apelînd la acelaşi soi de decoraţiuni. Că tot veni vorba de baruri, şi cluburi, şi restaurante, acestea s-au înmulţit ameţitor, dovedind aceeaşi imaginaţie. Pe