Ramona Julean, directorul de marketing al lantului de magazine Tina R, spune ca franciza a reprezentat o modalitate buna de a dezvolta compania, dar avand in vedere evolutia acesteia si profitabilitatea magazinelor din tara decizia de a le achizitiona a venit ca urmatorul pas logic.
"Avem experienta pentru ca noi suntem si francizor si am fost si francizat. Noi am fost primii care am adus brandul Motivi (magazin de imbracaminte - n.r.) in Romania, magazin cu care s-a intamplat acelasi lucru: a devenit atat de profitabil incat compania-mama a hotarat sa il cumpere", spune Ramona Julean.
Tina R detine in prezent zece magazine, dintre care sase in Bucuresti si patru in tara, in orasele Cluj, Iasi, Timisoara si Constanta, magazine care au fost operate initial ca francize.
Alte doua magazine, cel din Cora Pantelimon si cel din incinta hipermarketului Auchan Vitan sunt francize. De altfel, Tina R a fost printre primele companii romanesti din sector care au ales metoda francizei ca strategie de dezvoltare.
Printre conditiile de obtinere a francizei Tina R se numara dovada unei prime experiente in domeniu si a unei disponibilitati financiare capabile sa sustina investitiile initiale, care se ridica la suma de circa 75.000 de euro in cazul unui magazin de marime medie, de 150 metri patrati.
"Francizatul Tina R beneficiaza de serviciile de merchandising, campanii promotionale si de comunicare, politica de preturi aliniate si de aplicatii ale sistemului informatic. Un avantaj pentru francizat este acela ca Tina R preia tot riscul stocului de marfa nevanduta. In aceste conditii, riscul de business al francizatului tinde practic catre zero", explica Ramona Julean.
Pentru anul acesta, compania are planificata dublarea numarului de magazine, cu zece noi unitati care vor fi localizate in centrele comerciale care se vor deschide in tara sau in Capi