Criza economică a lovit inclusiv domeniul de activitate care nu va dispărea indiferent cât de rău vor merge lucrurile: serviciile funerare. Nu se moare mai puţin, dar tot mai mulţi clienţi din zona medie aleg servicii ieftine atunci când îşi conduc apropiaţii pe ultimul drum. Pe segmentul de lux, afacerile merg la fel. Unul dintre cele mai importante elemente care trebuie avut în vedere este acela că numărul total al "prestaţiilor" nu a scăzut, pe ansamblu, dar s-a redus în sch
Criza economică a lovit inclusiv domeniul de activitate care nu va dispărea indiferent cât de rău vor merge lucrurile: serviciile funerare. Nu se moare mai puţin, dar tot mai mulţi clienţi din zona medie aleg servicii ieftine atunci când îşi conduc apropiaţii pe ultimul drum. Pe segmentul de lux, afacerile merg la fel.
Unul dintre cele mai importante elemente care trebuie avut în vedere este acela că numărul total al "prestaţiilor" nu a scăzut, pe ansamblu, dar s-a redus în schimb valoarea încasărilor.
"Deşi din punct de vedere al serviciilor prestate acestea au rămas constante, criza s-a făcut simţită în privinţa încasărilor, care au scăzut cu 40%", a declarat pentru capital.ro Cristian Neagoe, directorul general şi, în acelaşi timp, patronul companiei de pompe funebre Anthony.
Datele prezentate se referă strict la aspectul legal al acestui tip de afacere, pentru că există o substanţială piaţă neagră ce nu poate fi "auditată" în contextul în care, în majoritatea covârşitoare a cazurilor, costul final este determinat de "mica înţelegere". Oamenii din acest business estimează o piaţă de 100 de milioane de euro pe an, 70-80% fiind piaţă neagră.
Luxul nu ţine cont de criză
Criza nu a afectat, însă, segmentul de lux care a rămas constant ca cifră de afaceri, mai spune Cristian Neagoe. Psihologii susţin că acest tip de comportament se explică prin necesit