Presedintele Pro Democratia, Cristian Parvulescu, a declarat vineri ca Mircea Geoana si Traian Basescu au cheltuit, in campania electorala, aproximativ 700.000 de euro pentru afisajul oudoor, conform unei evaluari a asociatiei, care a vizat 13 orase din tara si cele sase sectoare ale Capitalei, informeaza Mediafax.
Conform lui Parvulescu, monitorizarea outdoor a fost facuta pe 13 localitati plus Bucuresti, care reprezinta aproximativ 20% din populatia Romaniei. "Estimarea da o dimensiune a cheltuielilor partidelor politice. Numai pe outdoor cei doi candidati au cheltuit aproximativ 700.000 de euro fiecare", a precizat Parvulescu.
De asemenea, el a precizat ca suma plafonata de lege in total pentru campania electorala este de 3,5 mil de euro, precizand ca, la nivelul intregii tari, numai publicitatea outdoor ajunge "la dimensiunea intregii sume permisa de lege".
Conform analizei, in campanie au fost monitorizate 12.012 panouri, afise si bannere, cu un cost total estimat de 1,7 milioane de euro. De asemenea, analiza precizeaza ca, la nivelul intregii campanii electorale, Traian Basescu a avut cea mai mare vizibilitate (40,55%), urmat de Mircea Geoana (39,72), Crin Antonescu (14,39%) si Sorin Oprescu (5,34%).
"Costurile de outdoor sunt mai mici decat in celelalte campanii. Exista doua explicatii posibile: criza economica (...) si faptul ca toti candidatii s-au orientat si pe altfel de campanie. Cea televizata a fost determinanta in intentia de vot din acest an", a mai spus Parvulescu.
Pentru monitorizare au fost luate in calcul inchirierea panourilor de afisaj stradal, plus costurile de productie.
In cadrul monitorizarii, la candidatul Traian Basescu a fost contorizata si campania de promovare a referendumului. De asemenea, pe ansamblu a fost monitorizata si campania negativa.
Orasele monitoriz