Mărfurile autohtone tind să devină preferatele românilor, datorită preţului mai mic. Totuşi, firmele locale trebuie să le promoveze mai bine. Sursa: Cosmin Marinesc
1 /.
Produsele „made in Romania“ au toate şansele să dea lovitura urcând în preferinţele consumatorilor români în următoarele luni, drept urmare a impactului crizei financiare internaţionale în economia noastră. Pentru aceasta însă producătorii autohtoni trebuie să practice preţuri mai mici decât cei de peste hotare şi să atragă consumatorii prin noi strategii de marketing, consideră sociologul Marius Pieleanu.
Potrivit acestuia, maşinile, mâncarea, hainele, cremele şi frigiderele româneşti vor fi preferate de conaţionalii noştri datorită preţurilor mai mici, în condiţiile în care nivelul de trai va coborî, în urma turbulenţelor financiare externe. „Dacă va scădea puterea de cumpărare, vom alege produse mai ieftine. Nu este neapărat ca mărfurile româneşti să devină mai calitative“, ne-a declarat sociologul.
Băsescu a dat primul exemplu
La începutul acestei săptămâni, preşedintele României, Traian Băsescu, a făcut un apel ca românii să cumpere cât mai multe produse autohtone, pentru a susţine companiile noastre în contextul crizei financiare. „O să mă uit de zece ori când mă duc să fac cumpărăturile să cumpăr roşii româneşti, lapte românesc, unt românesc. Aşa, fiecare dintre noi putem ajuta chiar economia noastră“, a afirmat şeful statului, după ce a vizitat Uzina Ford de la Craiova. El a mai spus că va renunţa la Volkswagenul Golf pentru o Dacie.
„Gestul preşedintelui este uşor politicianist, dar era absolut util şi necesar în acest moment“, este de părere Marius Pieleanu. În opinia sa, gestul lui Traian Băsescu trebuie urmat de întreaga clasă politică, deoarece „exemplul personal este foarte important pentru a crea solidaritate“.