Anul trecut, când Transgaz a „strâns cureaua”, afacerile companiei braşovene au înregistrat un declin abrupt de 42%.
Compania braşoveană Condmag, care deţine o poziţie dominantă pe piaţa construcţiei de conducte magistrale de gaze din România, cu o cotă de circa 80%, şi care deţine 25% din piaţa de conducte la nivel naţional, şi-ar putea creşte afacerile în acest an, după ce Transgaz a anunţat un buget mai mare pentru investiţii.
În ultimii ani, între banii alocaţi pentru investiţii de operatorul naţional de transport al gazelor naturale Transgaz Mediaş şi afacerile celui mai mare constructor de conducte magistrale de gaze din România, Condmag Braşov a existat o relaţie strânsă.
Astfel, în anii 2009 şi 2010, când Transgaz a cheltuit sume importante pentru conducte şi lucrări de reabilitare a acestora, afacerile Condmag au prosperat, majorându-se de aproape două ori în doi ani.
Anul trecut, când Transgaz a „strâns cureaua” din cauză că a distribuit 90% din profit către acţionari şi a rămas fără bani de investiţii, afacerile Condmag Braşov au înregistrat un declin abrupt de 42%, până la 113,7 milioane de lei. Pe lângă Transgaz, nici Romgaz, un alt client important al Condmag, nu a mai dispus anul trecut de bani pentru investiţii în condiţiile în care companiile de stat a trebuit să distribuie 90% din profit.
Scăderea afacerilor Condmag a fost însoţită de o prăbuşire a acţiunilor companiei pe bursă în 2011, când au pierdut aproape două treimi din valoare, în condiţiile în care bursa s-a corectat în acelaşi an cu 15,7%.
Transgaz este de departe cel mai important partener de afaceri al companiei, în condiţiile în care transportatorul de gaze contribuie cu aproape 70% la afacerile Condmag. Romgaz şi Petrom au avut în 2010 o pondere de 12% şi respectiv 5% în afacerile constructorului de conducte magistrale.
Deşi iniţial Tran