Piaţa mondială de telefoane mobile şi-a continuat declinul în al doilea trimestru din 2009, dar scăderea a fost mai mică comparativ cu cea înregistrată în primele trei luni ale anului, informează compania de cercetare IDC.
Vânzările de telefoane mobile au scăzut cu 10,8% în perioada aprilie-iunie comparativ cu aceeaşi perioadă din anul precedent, la 269,9 milioane de unităţi. În primul trimestru scăderea raportată de IDC a fost de 17,2%. Pentru 2009, compania estimează o scădere de 13% faţă de 2008.
Situaţia de pe piaţă i-a avantajat pe clienţi, care au beneficiat de costuri mai reduse. Pe de altă parte, a afectat companiile, concurenţa tot mai dură declanşând un război al preţurilor pentru smartphone-uri, potrivit IDC.
Compania finlandeză Nokia şi-a păstrat poziţia de lider pe piaţă, livrând peste 103 milioane de telefoane în al doilea trimestru, în scădere cu 15,4% faţă de 2008. Samsung Electronics a ocupat poziţia a doua la nivel mondial după ce a înregistrat o creştere de 14,2% în acest interval, la 52,3 milioane de unităţi, iar LG s-a clasat pe locul trei, cu vânzări de 29,8 milioane de telefoane, în creştere cu 6%. Gigantul american Motorola a căzut pe locul patru în lume după ce a înregistrat vânzări mai mici cu 47% în aprilie-iunie, la 14,8 milioane de unităţi. Singura companie din top 5 care nu a reuşit să-şi îmbunătăţească rezultatele faţă de primul trimestru a fost Sony Erricson. Vânzările sale de 13,8 milioane de unităţi din al doilea trimestru au însemnat o scădere de 43% faţă de aceeaşi perioadă din 2008 şi de aproximativ 5% faţă de primul trimestru. (V.M.)
Piaţa mondială de telefoane mobile şi-a continuat declinul în al doilea trimestru din 2009, dar scăderea a fost mai mică comparativ cu cea înregistrată în primele trei luni ale anului, informează compania de cercetare IDC.
Vânzările de te