Protectia mediului apare tot mai des pe agenda constructorilor de automobile, constransi de reglementarile comisiilor de mediu din intreaga lume, dar si in perspectiva exploatarii unui instrument de marketing nearuncat inca in maratonul vanzarilor.
Britanicii de la Clean Green Cars, organizatie care monitorizeaza industria auto din perspectiva ecologista, au elaborat un studiu, bazat pe modele comercializate si ponderea pe care acestea o au in totalul vanzarilor, pentru a identifica producatorii cu cea mai mare grija pentru mediu in Marea Britanie si Europa. Rezultatele cu care acestia au venit sunt surprinzatoare in privinta ierarhiei si dovedesc ca dieselurile de capacitate mica sunt cheia pentru a reduce nivelul poluarii.
Producatorul cu cea mai scazuta valoare medie ponderata a emisiilor de CO2, exprimata la intreaga gama de modele din oferta existenta in cele trei trimestre, este Fiat cu 141,71 g/km. Rezultatul nu este chiar surprinzator daca tinem cont ca din gama italienilor lipsesc SUV-urile si limuzinele de mari dimensiuni, modelele cel mai des incrimnate de ecologisti.
Cel mai ecologic model Fiat este Panda, cu o medie de 133,2 g/km de CO2 , valoare la care s-a ajuns prin calcularea mediei ponderate a emisiilor la toate motorizarile disponibile in raport cu cifrele de vanzari pentru fiecare versiune de propulsor in parte. Modelul cel mai poluant al construcorului italian a fost MPV-ul Ullyse, cu o valoare medie de 186 g/km.
Laudele ecologistilor merg si catre Peugeot care are o medie a emisiilor de dioxid de carbon de 146,57 g/km. Modelul care isi aduce o contributie semnificativa la inregistrarea unei valori cat mai scazute este citadina 107, cu o medie a emisiilor calculata la 109 g/km.
La polul opus se afla, ca si in cazul Fiat, monovolumul 807 cu o valoare ce depaseste cu putin limita celor 200 g/km. Si celalat me