Kenzo Takada este tatăl unui brand care s-a născut din resturi de materiale şi care, în aproape 50 de ani, a devenit un simbol al jocului fără restricţii.
Mirosul pregnant al cardamonului, combinat cu arome de mandarină, vanilie şi paciuli se află în top 10 al celor mai bine vândute parfumuri din lume. Este unul dintre cele mai noi parfumuri din top, dar nu l-a împiedicat să devină semnătura brandului japonez Kenzo. Viziunea avangardistă şi ieşită din tipare a fondatorului Kenzo Takada (74 de ani) s-a metamorfozat într-o casă de modă respectată pentru creativitatea şi inflexibilitatea în faţa trendurilor.
Primii designeri bărbaţi din Japonia
Dragostea lui Kenzo pentru modă a crescut încet, odată cu copilul din Himeji, Japonia, care citea revistele de specialitate ale surorii sale. Şi-a încercat norocul la Universitatea din Kobe, dar s-a plictisit repede, renunţând la facultate, în ciuda insistenţelor familiei sale. În 1958, s-a „înrolat“ la Colegiul de Modă din Tokyo, cunoscut sub numele de Bunka, fiind printre primii studenţi de sex masculin din istoria şcolii.
Kenzo Takada, fondatorul casei de modă
S-a mutat la Paris în 1964, în încercarea sa de a deveni cunoscut. A început să participe la toate show-urile de modă şi să-şi vândă schiţele.
Primele sale piese au fost posibile doar pentru că designerul reuşea să procure stofe de la târguri de vechituri. Drept urmare, a amestecat mai multe tipuri de textile într-o singură piesă, procedeu care a devenit un laitmotiv al brandului mai târziu. Succesul a venit în 1970, odată cu deschiderea primului său butic, Jungle Jap, cu prezentarea primei sale colecţii la Galeria Vivienne, dar şi cu apariţia uneia dintre piesele sale pe coperta revistei „Elle“. Colecţia sa a fost prezentată şi la New York şi Tokyo în 1971. Un an mai târziu, a fost premiat de către Clubul Editorilor de M