Serviciile cu valoare adăugată, costurile reduse de lansare şi experienţa câştigată la o multinaţională sunt principalele ingrediente ale unei afaceri lansate în plină criză. Liantul este curajul de a investi atunci când ceilalţi îşi iau banii acasă. Să-ţi lansezi un business propriu într-un moment tulbure al economiei, şi mai ales într-unul dintre cele mai afectate domenii, ar putea părea sinucidere curată. Nu însă şi pentru Nikolaus Riegler, partener al Frank Group,
Serviciile cu valoare adăugată, costurile reduse de lansare şi experienţa câştigată la o multinaţională sunt principalele ingrediente ale unei afaceri lansate în plină criză. Liantul este curajul de a investi atunci când ceilalţi îşi iau banii acasă.
Să-ţi lansezi un business propriu într-un moment tulbure al economiei, şi mai ales într-unul dintre cele mai afectate domenii, ar putea părea sinucidere curată. Nu însă şi pentru Nikolaus Riegler, partener al Frank Group, o agenţie înfiinţată în septembrie 2008, care oferă servicii de strategie, branding, advertising, online, producţie şi altele.
„Având în vedere că ne-am lansat în septembrie 2008, în prag de criză, am avut iniţial previziuni conservatoare în ceea ce priveşte ritmul de creştere. Totuşi, am depăşit cu mult obiectivul“, mărturiseşte el. Astfel, firma s-a dezvoltat de la cinci angajaţi la o echipă de 22 de oameni în mai puţin de un an, afacerea crescând într-un ritm rapid în urma câştigării câtorva conturi importante precum Romtelecom, Skoda, Olympus sau Gap. Managerul aşteaptă creşteri şi în al doilea semestru al acestui an, fiind chiar „încrezător că vom atinge targetul de a încheia primul an de activitate pe profit“.
Care este secretul? Nu neapărat costurile mai reduse cu care se lansează, în general, o companie pe piaţă, ci uşurinţa cu care lucrează firmele mici, în lipsa procedurilor care, paradoxal, de cele mai