30% dintre romani sunt online în timp ce se uită şi la TV şi 56% dintre aceştia declară că acţiunile întreprinse pe Internet au legătură cu programul vizionat la TV. De asemenea, românii urmaresc concomitent pe tv şi online în special ştiri, divertisment şi documentare. Rezultatele reies din studiul Mediascope Europe pentru Romania, prezentat astazi de catre IAB România.
În prezentarea sustinuta de Alain Heureux, CEO & Presedinte al IAB Europe au fost făcute comparaţii între valorile romaneşti şi mediile la nivel european pentru modelele de consum media între online, radio, TV, ziare şi reviste, de asemenea şi pentru consumul de internet pe computer, mobil, tablete şi console de jocuri.
În sală au fost prezenţi specialişti din media, jurnalişti şi personae din industria comunicării.
Rezultatele studiului Mediascope reflectă de la ediţie la ediţie dinamica şi tendinţele consumului de media atât la nivel local cât şi european. Pentru prima oară în acest an, România face parte din cele 27 de ţări participante la studiu.
Principalele informatii care reies din studiu:
• 39% dintre români, petrec în medie 18,6 ore online pe săptămână, depăşind media de 16,1 ore din regiune (CEE).
• TV-ul îşi alocă 21,6 de ore în medie pe săptămână în ceea ce priveşte consumul de media al romanilor
• 21% dintre utilizatorii români de Internet folosesc mai mult de un dispozitiv pentru a accesa Internetul
• 9% dintre romani intră online prin intermediul telefoanelor mobile
• Internetul influenţează românii în ceea ce priveşte intenţia de cumpărare şi preferinţa pentru o anumită marcă mai mult decât pe ceilalţi europeni sau vecinii din regiunea CEE;
• 44% dintre utilizatorii români de internet declară că Internetul îi ajută să aleagă produse sau servicii mai bune (faţă de media europeană de 51% sau CEE 53%)
• Telefonul mobi