•Municipalitatea si Comisia de circulatie nu au aprobat toate traseele noi propuse de operatorii de maxi-taxi •Pe viitor, Primaria intentioneza sa treaca acest serviciu pe rutele periferice
Comisia de circulatie din care fac parte reprezentanti din conducerea municipalitatii si ai politiei au analizat ieri propunerile de trasee noi, avansate de catre reprezentantii asociatiilor operatorilor de maxi-taxi. Acestia au propus sa li se permita sa efectueze transportul public de persoane pe 31 de trasee noi, insa nu le-au fost aprobate decat 7 in interiorul orasului si 7 in exterior. "Cei care practica aceasta activitate de maxi-taxi nu vor decat traseele rentabile. Si calatorii din zonele izolate au nevoie de transport in comun. Nu putem sa-i vaforizam pe acestia si sa lasam RATC sa lucreze in pierdere. Acest serviciu trebuie practicat conform intereselor cetateanului, nu cum le convine lor", a declarat viceprimarul Vasile Munteanu.
In ciuda insistentelor operatorilor de maxi-taxi, de a cuprinde toata piata transportului in comun, acestea nu intra in calculele municipalitatii pentru dezvoltarea sectorului pe raza muncipiului Iasi."In perspectiva, acesti operatori vor practica transportul pe centura, pe periferia Iasului. Sarcina lor principala va fi de a aduce cetatenii la tramvaie si la transportul electric, pentru ca intr-o perspectiva apropiata, se va dezvolta transportul electric in Iasi", a adaugat Munteanu.
Majoritatea traseelor aprobate pentru operatorii de maxi-taxi sunt la periferie. Pe langa cele 18 trasee pe care circulau pana acum, acestia vor putea sa circule si pe traseele Dacia-Bucium prin Podul Ros, Tatarasi-CUG, Dacia-Tatarasi pe la Iulius Mall, acetea facand parte din categoria traseelor din interiorul orasului.
In ceea ce priveste traseele de la periferie, nu le-a fost refuzat nimic. Rutele exterioare aprobate sunt urmato