Toate recordurile majore ale pieţei de artă internaţionale au fost spulberate în primul semestru al acestui an.
Cézanne i-a luat faţa lui Pollock, operele de artă celebre au stabilit noi reguli ale pieţei, preţurile cu nouă cifre au intrat din zona obişnuitului, iar artiştii contemporani au devenit megastaruri în sălile de licitaţii. În primul semestru din 2012 toate recordurile pieţei mondiale au fost provocate şi multe dintre ele au fost deja depăşite. Agenţiile de audit anunţă evoluţii şi mai spectaculoase ale pieţei de artă în următorii doi-trei ani.
Raioane de pictură şi alte opere de artă în magazine de modă precum Louis Vuitton sau Burberry reprezintă o evoluţie iminentă pe care o anunţă Skate's, agenţia mondială de rating pentru industria de lux. Prognoza conform căreia „casele de modă vor canibaliza arta" se bazează pe scăderea cifrei de afaceri a industriei fashion în ultimul an, după cinci ani de creşteri fabuloase. Ele au astfel capitalurile necesare unei extinderi fără precedent şi au o clientelă identică cu aceea din sălile de licitaţii.
Skate's enumeră printre argumente şi obişnuinţa magazinelor de lux de a comercializa unicate, fie că este vorba despre ceasuri ale unor ateliere faimoase, bijuterii ale unor creatori sau chiar colaborări exclusive cu artişti plastici precum Haruki Murakami.
Card de credit de 70 de milioane de dolari
Apariţia unor magazine virtuale ca Art.sy sau Artprice Store, ambele lansate în 2012, constituie o altă revoluţie a pieţei. Mai mult de 10.000 de opere de artă sunt deja disponibile în cele două shopuri, incluzând semnături ca Goya, Warhol, Chagall, Bouguereau sau Hirst.
Preţurile acoperă o plajă gigantică, de la 30 de euro la 70 de milioane de dolari, aceasta din urmă fiind valoarea de deschidere pentru o licitaţie online deschisă de Artprice Store pentru o operă a art